حكاوى الفنحكاوى مصر

«نفقة وسجن وهروب».. سارة نخلة تكشف تطورات أزمتها مع زوجها أحمد عبدالله محمود

كشفت الفنانة السورية سارة نخلة، عن تطورات قضيتها مع زوجها أحمد عبدالله محمود، عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”.

ووجهت خلالها الشكر للقضاء المصري، وذلك بعدما قضت محكمة الأسرة بنفقة زوجية من الفنان أحمد عبدالله محمود، بمبلغ 10 آلاف جنيه شهريًا، حسب ما ذكرته.

وأيضا: ملكة جمال سوريا السابقة تتوعد زوجها الفنان المصرى: مش هسيب حقى

وقالت سارة نشرة في منشورها على «الفيسبوك»: «يعني دلوقتي كل شهر بيعدي بعشر آلاف جنيه،️ دا بس عشان اللي يحاول يمرمط وحدة ويسيبها متعلقة على ذمته وسنتين ونص ما صرفش عليها مليم وسايبها لأهلها يصرفوا عليها، دا غير الحكم النهائي بالسجن سنتين بسبب فلوسي اللي واخدها مني ومش عايز يرجعها، و دا غير أنه هربان طبعا».

وتابعت: «أرجوكم يا بنات ما تتنازليش عن حقوقك وما تتكسفيش تطلبي حقك، عشان اللي كلوا حقنا ما اتكسفوش وهم بياكلوه، وبعد إذنكم مش عايزين كلام من بتاع العشرة يا سارة والعيش والملح، عشان شبعنا كلام من بدري تعالوا عيشوا مكاني».

واستطردت: «انزلوا جلسة من جلسات محكمة الأسرة، في عز الحر في رمضان وأنا عندي تصوير وعايزة الحق المحكمة والحق أكل عيشي وهو عايش حياته عادي، وبيتوعدلي هو وأمه وكل شوية يعملولي قواضي جديدة واطلع براءة منها، جربوا تعيشوا مكاني بعدين اتكلموا».

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى