حكاوى الفنحكاوى مصر

مجدي الهواري : الجميع تخلى عن هيثم حتى من وصاهم أحمد زكي عليه

أعرب المخرج مجدي الهواري عن غضبه الشديد وحزنه في آن واحد، عن رحيل الفنان الشاب هيثم أحمد زكي وحيدا في مسكنه وعدم وجود شخص لاستلام جثمانه لدفنه.

وأكد الهواري أن هيثم مات وحيدا ولم يستلمه أحد لأن من وصاهم والده الراحل أحمد زكي عليه اختفوا من حياته، وهو الأمر الصادم، رفضا ذكر أى أسماء، وعبر عن ذلك بكلمات غاضبة عبر صفحته على “إنستجرام” قائلا : “هيثم أحمد زكي عاش ومات وحيد.. عرفت بس دلوقتي.. حكمة ربنا انه يموت صغير علشان يروح لاهله ! لانه لوحده في الدنيا ! لان مفيش حد يستلمه”.

وتابع : “لأن كل اللي خدوه في حضنهم لما أبوه مات اختفوا من حياته رغم انه وصاهم عليه !! وعمل حاجات وضحي بحياته في اخر فيلم علشان هيثم ومش عايز أقول اسماء ولا وقائع ربنا يسامحهم بقي !! وعلشان كده كمان معني الدعاء للميت اللَّهُمَّ أبدله داراً خيراً من داره، وأهلاً خيراً من أهله، وأدخله الجنّة أمين أمين”.

 

View this post on Instagram

 

#هيثم_احمد_ذكي عاش ومات وحيد.. عرفت بس دلوقتي. حكمة ربنا انه يموت صغير علشان يروح لاهله ! لانه لوحده في الدنيا ! لان مفيش حد يستلمه ? لان كل اللي خدوه في حضنهم لما ابوه مات اختفوا من حياته رغم انه وصاهم عليه !! وعمل حاجات وضحي بحياته في اخر فيلم علشان هيثم ومش عايز أقول اسماء ولا وقائع ربنا يسامحهم بقي !! وعلشان كده كمان معني الدعاء للميت اللَّهُمَّ أبدله داراً خيراً من داره، وأهلاً خيراً من أهله، وأدخله الجنّة أمين أمين ?

A post shared by Magdy Elhawary (@magdyalhawary) on

اظهر المزيد
زر الذهاب إلى الأعلى